lördag, december 26

Det är inte bara vackert... temperaturen gör något med kroppen

Det är märkligt, men man märker inte sin kropp här. Hemma är det alltid för kallt, eller för varmt, hemma är man mer medveten om sin kropp. Här är den bara med tills man gör sig illa någonstans och då märker man den.... lite... haha. Eller om man får träningsverk.

Jag har under dessa två veckor lyckats med så mycket att jag inte vet vart jag ska börja berätta. Jag vaknar fortfarande kl. 06:30 varje morgon och är pigg (!). Sen håller jag igång hela dagen med sport (!) och det mår jag bra av som fan! Sen äter vi bra mat och somnar som små barn kl. 21:00. Utom på julafton för då höll vi STOR fest med ca 60 pers och dansade hela natten. Eric The Fransoz körde styrdans med mig över golvet och jag följde honom som ett frimärke... hahah! Not. Det var mycket rom och många glada miner. Vi stupade i säng kl. 00:00 och var för första gången sega dagen efter, men det ska sägas att vi gick upp kl. 07:15 i alla fall. (!) (igen förvånad). Förmiddagen, alltså nu pratar vi om juldagen så ligger jag på en strand med palmer, vågorna slår upp mot mina fötter och jag lyssnar på BB-King vår kära Blues Kung och läser Häxan från Portobello.

Den här veckan har jag seglat katamaran, eller Hobi Cat. De är små, snabba och kräver sin fokus också. Händerna är ömma och vill ha massor av omsorg nu. Det är små blåsor från allt dragande i repen. Men jag är lyckligare än på mycket länge. Detta är en resa jag sent ska glömma. Jag sitter nu och klurar på två saker; hur snart kan jag åka tillbaka och hur snabbt kan jag lära mig franska? Jag menar det underlättar såååå mycket, både i vad man lär sig och kunna konversera med alla fransoser som har miiiinimala kunskaper i engelska. Alla är så goa här, det hade varit pricken över i:et att kunna prata mer på deras nivå. Med andra ord så har jag idag anmält mig till en franskakurs på Medborgarskolan som börjar redan 18 februari. Och vad gäller returresa hit så har de ju massor av WiFi, det betyder att jag kan jobba härifrån!!!! HURRA!!!

Inga kommentarer: